vineri, 14 decembrie 2012

Casa noptii ,vol. 1 - Recenzie

Hei,copii !
Ce mai faceti voi ? Iar am cam ramas in urma cu postarile ,dar macar am o recenzie de scris ,ca a cam trecut ceva timp de cand am postat-o pe ultima,nu-i asa ?
Stiu ,nici mie nu-mi convine.Plus ca profa de romana ne-a pus sa citim "Ciocoii vechi si noi" ,care ,credeti-ma,nu e deloc o carte care mi-a placut.O urasc ! Si imi pare rau pentru ca spun asta,dar asa e ! :| 
Ma rog.Revenind la recenzie ,abia astept parerile voastre :) .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sincer,nu ma asteptam sa ajung vreodata sa citesc seria asta.Sau,ma rog,vreun volum din ea.Dar am citit si chiar nu regret.Mi-a placut !
Vampiri…M-am plictisit cat se poate de mult de subiectul asta.Si nu ma asteptam sa ma faca sa termin volumul.E atat de …tipic,pentru cartile fantasy.Pana la urma ,ce fac ei ? Arata bine si au tot felul de abilitati.Da,e interesant.Dar te plictisesti la un moment dat,tot auzind de ei .E ca si cum ai scrie carti obisnuite,despre oameni obisnuiti .Si atunci iti cam vine sa le scoti din tiparul fantasy.Totusi,oricat de tipic ar fi subiectul asta , in cartea asta am gasit altceva.Am gasit adolescenti care se confrunta nu cu una,ci cu doua transformari .Prima ar fi adolescenta in sine,iar a doua Semnul care ,odata tiparit pe fruntea ta,te obliga sa accepti faptul ca esti diferit si ca asa vei ramane pentru tot restul vietii .Fiind diferit ,nu ai cum sa stai in acelasi loc cu oamenii obisnuiti . Bine , ai cum ,dar nu stii ce naiba se intampla cu tine si de ce te evita toti.Asa ca, Zoey Redbird,dupa ce este insemnata de un Vanator in holul scolii ,ia o decizie deloc placuta- sa mearga la Casa Noptii,acolo unde merg toti cei ca ea.Asta inseamna sa renunte la prieteni ,sa renunte la familia din care tatal vitreg a facut exact ce a vrut din ea si sa inceapa o viata noua.Si lunga.Foarte lunga.Ei,asta daca corpul ei nu refuza transformarea si murea .
Zoey insa e diferita si in alt sens.La fel ca bunica ei pe care o iubeste enorm,face parte din tribul cherokee,iar zeita Nyx – zeita noptii ,a intunericului si ma rog…a vampirilor- o alege ca fiind “ochii si urechile “ ei.
O mica paranteza.Imi place ideea cu “zeita suprema” ,dar ma cam sperie.Adica,stiu ca asta e toata esenta cartilor fantasy, dar ma tot intrebam cum de ar fi lasat Dumnezeu o “zeita” sa I se alature Satanei.Cel putin,Nyx e prezentata in carte ca personaj pozitiv.Practic,ea are grija de Fii Intunericului .Putiiin ciudat.Dar e ceva nou .
Datorita faptului ca Zoey e protejata cea mai depret a lui Nyx,semnul ei de pe frunte se coloreaza extrem de repede .Din cauza asta, Neferet, Marea Preoteasa a Casei Noptii ,alege sa ii fie mentor.Si na ! Abia ai venit si tu ,nu stii de ce usturoiul ti se pare delicios ,sangele scarbos si alte lucruri de genul ,iar lumea incepe deja sa te invidieze si sa te creada o ciudata,pentru ca ai nenorocitul de semn colorat complet ! Frumooos inceput.
Plus ca toti prietenii de la scoala veche se feresc de ea si chiar mi s-a parut urat ! Adica ,ce fel de prieteni sunteti ma voi ? Dati cu sutul unuia dintre voi ,atunci cand are cea mai mare nevoie de sprijin ? Am mai intalnit eu oameni din astia…
La Casa Noptii,cel putin, mai sunt unii care stiu ce e ala respect si stiu sa tina un prieten adevarat langa ei.De exemplu,Stivie Rae,noua colega de camera a lui Zoey si prietenii acesteia.Unul dintre ei e chiar homosexual.Da,da ! Si totusi,nimeni nu l-a judecat pentru asta. Asa da .
Bineinteles,ca orice drama adolescentina ,trebuie sa fie si tipele alea care se cred buricul pamantului ca sa-ti strice viata ziua.In cazul nostru,o avem pe Afrodita.Mda,ce mai nume.Ceva de genul a zis si Zoey cand au facut cunostinta.In gand,normal.Siii,toate bune si frumoase ,pana cand Erick ,fostul Afroditei ,se cam uita dupa Zoey .Da’ cum sa nu iti placa de el,cand el e un vampir asaaa sexy?
Mhm.Pe langa toate astea, Zoey incepe sa isi dea seama de ce semnul ei e complet colorat si de ce Nyx a ales-o pe ea .Asadar,sa inceapa detronarea Afroditei !
Ca tot vorbeam de zeita si Mare Preoteasa…In Casa Noptii ,cred ca se fac ritualuri din 5 in 5 minute ! Ritualuri in care pentagrama e considerata sfanta ,reprezentand cele 4 elemente si spiritul .Asta da chestie neobisnuita.Adica,nu am mai intalnit ritualuri in cartile cu vampiri citite de mine .Eu cred ca au aratat adevaratele fete ale “demonilor”
Mi-a mai placut si stilul autoarelor de a scrie . Un stil alert,care te tine in suspans si in acelasi timp e usor ironic .Ba chiar am ras la unele replici .Mi-au placut dialogurile ,care sunt atat de…obisnuite ! Adica,autoarele nu “si-au batut joc” de limbajul nostru adolescentin,cum am mai intalnit cateodata in alte carti.Au vorbit pe sleau.
Gen” Ba, ia vino incoace !” .Nu “Bah,marsh incoa’”. Hahah!
Finalul…va pot spune doar ca e unul fericit .Si abia astept volumul 2 ! Care a aparut deja ,dar inca n-am apucat sa-l cumpar.
Multumim,Litera ! J


Vaa pup !
Weekend placut !

Image and video hosting by TinyPic







9 comentarii:

Diamond Goddess a.k.a. Smooth Cash spunea...

Ii, ai citit-o :x Să ştii că volumul 2 e cel mai drăguţ din serie. După aia nu-mi place cum evoluează lucrurile, dar, în finee, Zoey e o scumpă :3

Iuliks spunea...

si eu am citit pana la volumul 6. si ii dau dreptate lui Rose, volumul 2 e cel mai dragut din serie:> ca dupaia lucrurile o cam iau razna:S
Dar in rest seria e draguta foc:X

meduza spunea...

Mie mi-a placut de toate peronajele. Am citit pana la vol 7, sau 8, sau nu stiu :))Cred, desi e seria mea de suflet, adica prima serie fantasy citita de mine ever, ca a mers cam departe cu atiunea. A tras-o de par, in toate modurile posibile si imposibile. Dar nu ma deranjeaza, pentru ca iubesc Csasa noptii, pe Zoey, pe Stevie Rae, pe Damien, gemenele, pe Rephaim, chiar si pe nsuferita de Afrodita :)

Ştefana Alexandra spunea...

Ştiu că mă enervau şi pe mine la un moment dat atâtea ritualuri :)) Zici că toată ziua se închină lui Nyx. Oricum cartea e genială. Am citit până la volumul 5 inclusiv:-?

Diamond Goddess a.k.a. Smooth Cash spunea...

Emy, vreau să te întreb dacă ai trimis swag-urile de la concursul de aici (http://fantasy-readers.blogspot.ro/2012/10/castigatori-mini-concurs-noutati-friday.html), că eu încă nu le-am primit :o3

Unknown spunea...

Hei.Hei.Heeeiii:x. Ai primit o leapsa de la miineee;), sper sa`ti placa!
http://allexa-young.blogspot.ro

emy spunea...

@Rose, maine le trimit .Imi pare rau pentru intarziere ! :o3

@Allexa,multumesc frumos ! :*

Vero spunea...

Ia intră tu aici'șa : http://vero-cartirecenzii.blogspot.ro/2012/12/blog-of-yeaaaar.html

Diamond Goddess a.k.a. Smooth Cash spunea...

Nu-i nimic :* Voiam doar să ştiu.
Ai o nominalizare de la mine :)
http://rose-books.blogspot.ro/2012/12/nominalizari.html