vineri, 28 iunie 2013

Back for good (:

Buna dimineata ! 
Gata cu scuzele,gata cu plangerile.Oficial,sunt in vacanta.Oficial,beau un cappuccino si ,in timp ce scriu,aud sunetul suav al tastelor .
Pentru ca e vacanta,avem planuri.Planuri inseamna blog,carti,scris,plimbari,cappuccino,filme,oameni.Intai si intai,blogul trebuie sa arate altfel.Stiu,am jurat ca il las asa,dar stiti cum sunt.Sper sa gasesc ceva interesant.In al doilea rand,voi posta mult,mult mai des .In al treilea rand, Rose , imi pare rau pentru intarzierea semnelor de carte.Iti voi trimite mai multe chiar,astazi sau maine.*Ashamed*
Si in al patrulea rand,"Vestige" trebuie sa ajunga si in Romania.Cum spuneam,gata cu scuzele.Ma ocup serios.Promit solemn (: .
In "timpul liber" de pana acum,am reusit sa citesc cateva carti si cred ca voi incepe chiar acum cu o recenzie.I mean,why not ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Presupun ca majoritatea iubesc cartea despre care voi vorbi : "Divergent",Veronica Roth . Badum-tsss.

O singura alegere iti hotaraste prietenii
O singura alegere iti defineste idealurile
O singura alegere iti determina credinta pentru totdeauna
O singura alegere te poate transforma radical
Intr-un Chicago distopic, orasul in care traieste Beatrice Prior, societatea este impartita in cinci factiuni, fiecare dintre ele cultivand o anumita virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegatia (cei altruisti), Neinfricarea (cei curajosi), Prietenia (cei pasnici) si Eruditia (cei inteligenti). In fiecare an, intr-o zi anume, tinerii in varsta de saisprezece ani trebuie sa-si aleaga factiunea careia ii vor fi devotati pentru tot restul vietii. In ceea ce o priveste pe Beatrice, ea trebuie sa hotarasca daca ramane alaturi de parintii ei sau alege factiunea care considera ca i se potriveste cel mai bine. In cele din urma, alegerea pe care o face va surprinde pe toata lumea, inclusiv pe ea insasi.
In timpul initierii care urmeaza, marcata de o puternica rivalitate, Beatrice isi ia un alt nume, Tris, si se straduieste sa afle cine sunt cu adevarat prietenii ei si, de asemenea, daca o poveste de dragoste cu un baiat uneori fascinant, alteori enervant, isi poate gasi locul in viata pe care ea si-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toata lumea deoarece fusese prevenita ca i-ar putea aduce moartea. Si, pe masura ce descopera un conflict care ia treptat amploare, amenintand sa destrame societatea aparent perfecta in care traieste, afla ca secretul ei ar putea-o ajuta sa-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, tradari sfisietoare, consecinte uimitoare si o neasteptata poveste de dragoste.

***

Tocmai de-asta m-am si apucat de ea.Mi-au recomandat-o multe persoane si am reusit sa o imprumut de la o amica.Nu ma asteptam sa fie cine stie ce si nici macar nu intelesesem prea bine despre ce era vorba.In sfarsit.Am citit-o si totul a fost ok .Nu,nu e una dintre cartile care m-au tinut in suspans si pe care n-am putut sa le las din mana toata noaptea.Dar a fost o lectura antrenanta,usoara si ,pot spune,chiar interesanta.*Don't kill me* . Oricum,abia astept si eu volumele urmatoare .Din pacate,inca nu le am,dar fac eu rost.De asemenea,sunt curioasa in legatura cu filmul.

***

Personajele care mi-au placut sunt ,bineinteles,Tris si Four.Tris,pentru ca reuseste sa isi impuna anumite standarde , factiunea aleasa ii acorda neinfricarea in intregul sens al cuvantului si deoarece contribuie la o poveste de dragoste frumoasa.Four,pentru ca,ei bine,e genial.Intr-adevar,indiferenta lui era teribil de suportat cateodata,dar usor-usor,a disparut.Mi-au placut replicile lui mai mult decat replicile oricui altcuiva.Imi pare rau ca nu mai am cartea,ca sa va dau si exemple.
De asemenea,cu ajutorul lui,Tris invata lucruri din sufletul ei la care, in vechea factiune ,nici macar nu avea voie sa se gandeasca.Asta mi s-a parut interesant.
Cel mai curios moment dintre ei doi a fost cel in care Tris a reusit sa-l ajute sa isi invinga temerile .A fost : uau .Oricum,nici nu ma asteptam ca lui Four sa ii fie frica de ceva.Dar a fost placut sa aflu ca nu e de piatra-pentru ca ma cam indoiam- si ca poate avea incredere in cineva ( sau ca poate iubi pe cineva ) .
In fine.As putea vorbi mult si bine despre el.Cert este ca abia astept sa-l vad in film.Daca nu e la fel ca in carte , fac urat.
Mi-a mai placut si de Caleb,care s-ar fi potrivit de minune cu Christina. , tipul linistit ,educat,care sare imediat in ajutorul cuiva ,caruia i se potriveste factiunea aleasa ca o manusa si care,de altfel,e destul de singuratic.Ma intreb de ce nu il cheama Michael. *hihi*

***

Pana la urma si firul narativ a fost ok .Plus ca a fost ceva nou.Eram satula de distopiile plictisitoare si asemanatoare .V-am spus ceva de titlu ? No." Divergent " face parte din Tris.Protagonista secretoasa.Aflam,oricum,secretul ei odata cu ea.Ar fi un spoiler mare daca v-as spune si nu sunt malefica.In orice caz,a fost un mister destul de mare si m-am linistit putin cand am aflat despre ce e vorba,chiar daca nu primim prea multe detalii la inceput.Cat despre coperta,a avut acelasi rol .

***

Siii nota :

4 / 5 .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu puteam incheia postarea fara asta :


  Iubesc toate melodiile din albumul asta <3.
 Give it a try.


  Revin curand <3 

7 comentarii:

Oana spunea...

Şi mie îmi place albumul. Ai auzit ce-a mai scos şi Miles Kane?
Draguta recenzie :)

emy spunea...

Miles Kane ? N-am ascultat niciodata.Inca.Multumesc (: !

natașa spunea...

The Divergent movie will be such a mess. Fi sigura de asta.
Ce dragut, nu te-a impresionat Divergent. Si eu care voiam sa te primesc in fandom. :))
Welcome back, btw.

Vero spunea...

Oh damn, love Four ^.^
Foarte reușită recenzia și nici eu n-am citit Insurgent, dar am s-o fac. Curând. Cred. Curând e relativ, soo...

Bianca spunea...

Welcome back!:D
Frumoasă recenzia!
Ne bucurăm că te-ai întors ^^

Sabryy spunea...

Bine ai revenit! :D Nu stiu de ce ai modifica aspectul asta atat de frumos. Cat despre Vestige, si eu mi-as dori sa o pot citi in romana. <3

iri spunea...

tocmai ce i-am facut si eu recenzia :)) e ft misto, dar are momente cam aiurea pe alocuri. tot 4/5 i-am dat si eu :D